De astazi sunt mai destept si nu este meritul meu :) - Experienta Exista Un Erou - Part 1

Totul a inceput intr-o zi de duminica, acea duminica in care te trezesti tarziu si iti bei cafeaua in 2 ore. In tot acest timp mi-am excitat neuronii citind tot felul de chestii. La un moment dat dau peste articolul asta scris de catre Cabral. O fraza mi-a captat atentia "Eu am făcut cursul de două ori. Pentru că sunt mai greu de cap". Chicotind de nenea Cabral care e mai greu de cap, am zis sa citesc atent ce scrie, ca poate fac si eu cursul si inteleg perfect din prima, iar in felul asta stima de sine atinge noi culmi.  Cursul despre care vorbea era cel de "prim ajutor", facut la Asociatia Societatea de Salvare Bucuresti.


CITESTE SI A DOUA PARTE : EXPERIENTA EXISTA UN EROU PART 2 


Cursul de "prim ajutor" este cel mai bun training pe care l-am facut pana acum.



In timp ce citesc despre cursul de prim ajutor incep sa inteleg ca nu este vorba doar de un curs si atat, ci de un program super misto in care TU poti salva oameni. Programul se numeste Exista Un Erou In Fiecare Dintre Voi si momentan functioneaza doar in Bucuresti. Fara sa stau pe ganduri completez formularul de inscriere  si astept nerabdator sa fiu inscris la cursul de prim ajutor. In scurt timp primesc email de confirmare a inscrierii si promisiunea ca voi participa la primul curs organizat. Dupa doua zile primesc email de confirmare a cursului care urma sa aiba loc in primul weekend, sambata si duminica, timp de 6-7 ore pe zi. Bineinteles ca atunci cand Murphy poate sa iti strice programul, o va face. In acel weekend am fost nevoit sa plec din oras si luandu-ma cu treaba nici nu am confirmat sau infirmat prezenta la curs. Daca le trimiti mail si le spui ca nu poti participa te mai anunta de inca 2 ori pentru urmatoarele cursuri, daca nu le dai mail.... intelegi tu.

"Neaşteptatul se produce întotdeauna."  Legile lui Murphy




Si reintru in programul normal si vad cum viata cotidiana ucide impulsul pe care l-am avut in acea duminica. Asa cum zice citatul de mai sus, neasteptatul s-a produs la mai bine de o luna dupa inscrierea mea in program, cand Ana - Head Coordinator Program la Exista Un Erou In Fiecare Dintre Noi, ne contacteaza pentru a stabili o intalnire.
Subiectul intalnirii nu a fost programul Exista Un Erou, ci sa ne punem mintile la contributie pentru un eveniment despre care voi scrie in curand, un eveniment menit sa zguduie Romania din temelii in materie de evenimente :)

In timpul discutiei realizez ca ea este coordonatoarea proiectului care in acea duminica m-a facut sa ma vad salvator de vieti. Si atunci am realizat ca a doua oara nu mai ratez ocazia sa intru in program.

Dupa cateva zile am i-am povestit echipei ARES despre programul Exista Un Erou, si cum am vrut sa ma inscriu in el si cat de tare este! Rezultatul discutiei : 17 membri ai echipei operationale non medicale au spus "DA" programului. 

Despre Exista Un Erou In Fiecare Dintre Voi

Programul Exista Un Erou In Fiecare Dintre Voi a fost gandit si organizat de catre Asociatia Societatea de Salvare Bucuresti, organizatie care a luat nastere acum 110 ani la initiativa particulara Prof. Dr. Nicolae Minovici. 

Acum ASSB are doua mari proiecte in desfasurare: 
Exista Un Erou, program unde voluntarii pregatiti pe baza protocoalelor BLS (BASIC LIFE SUPPORT) ale Consiliului European de Resuscitare, raspund la alerte mobile pentru cazuri aflate in locuri publice si asigura prim ajutor si suport psihologic pana la sosirea echipajelor de urgenta. 

si 

Proiectul "Voluntari pentru Ambulanta" in cadrul caruia voluntarii merg alaturi de echipaje de urgenta in garzi de 12 ore si participa la actiuni de suport medical.

Revenind la Exista Un Erou, proiectul functioneaza in felul urmator: 

Orice persoana se poate inscrie, gratuit la cursurile BLS (Basic Life Support). Cursurile sunt organizate de obicei in weekend, timp de 2 zile a cate 6-7 ore de curs teoretic si practic. 

La finalul cursului se sustine un examen pe care trebuie sa-l promovezi cu minim nota 7.

Dupa promovare esti inclus in Programul Exista Un Erou, iti download-ezi aplicatia de mobil iar ei iti activeaza contul abia dupa ce promovezi examenul aferent cursului de prim ajutor.
Ce trebuie sa faci dupa? Sa ai aplicatia instalata pe telefon, sa ai internet pe mobil si sa ai activata localizarea din setarile telefonului. 

Cum functioneaza? Orice apel la 112 pleaca inspre dispeceratul Serviciului de Ambulanta, astfel incat, in momentul in care dispecerul introduce in sistem urgenta medicala, toate datele privind locatia si reperele victimei, varsta, precum si informatiile despre tipul urgentei sunt transmise automat catre un echipaj al ambulantei sau SMURD si totodata, daca tu te afli la mai putin de 1 km de victima, toate acele informatii iti vor veni instant pe telefon. Avand in vedere faptul ca raza de actiune a aplicatiei este de doar 1 km, ai sanse mari sa ajungi inaintea echipajelor medicale, mai ales ca oamenii suna la ambulanta pentru orice nu doar pentru urgente medicale si astfel vezi cum sunt 100 de solicitari si 30 de masini disponibile.



Latest
Previous
Next Post »